Zo groot heb ik 'm nog nooit gezien - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Renee Groot - WaarBenJij.nu Zo groot heb ik 'm nog nooit gezien - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Renee Groot - WaarBenJij.nu

Zo groot heb ik 'm nog nooit gezien

Door: Renee de Groot

Blijf op de hoogte en volg Renee

09 Januari 2015 | Nederland, Amsterdam

Vrijdag morgen 7.00 uur, de wekker ging. Vandaag zou onze vakantie beginnen. De tassen waren al gepakt en terwijl Ralph onder de douche sprong zette ik thee en deed de televisie aan. De twee terroristen die de dag er voor in Parijs een bloedbad hadden aangericht bij Charlie Hebdo, een bekend Frans satirisch blad, hadden hun toevlucht gezocht in een drukkerij net buiten Parijs. Naar verluidde hadden ze een persoon in gijzeling genomen. Pfff, heftig allemaal. Hopelijk kregen ze die schoften te pakken.

Alles verliep voorspoedig tot bij Gate C5. Ons vliegtuig had 15 minuten vertraging. Ach, als het daarna doorvloog zouden we het nog wel halen. Wij hadden een uur overstap tijd in Parijs om daarna door te vliegen naar Hanoi. Eenmaal in het vliegtuig werd het er niet veel beter op. De terroristen in Parijs zaten nog steeds in de drukkerij, gelegen pal naast Charles de Gaulle, het vliegveld waar wij zouden landen. Daarbij zouden zij in het bezit zijn van een raket werper en werden alle start- en landingsbanen om die reden gesloten. Zo stonden wij nog ruim een half uur langer aan de grond voor we de motoren hoorden ronken. Daar gingen we dan eindelijk.

Een uur later gingen de deuren weer open. Nog 10 minuten voor ons andere vliegtuig zou vertrekken. Klaar voor de start en GO .... ! We zetten onze sprint in. E2 moesten we heen. Scheurend door de bochten, zigzaggend over de roltrappen en rennend door de gangen, zo kwamen we hijgend bij de douane aan. Een lange rij. Geen tijd om beleefd te doen. Boze gezichten keken ons aan toen wij onder de hekken doorkropen en vooraan in de rij gingen staan. Jammer dan, ze moesten het maar even begrijpen. Weer de tassen door een scanner en hop, gáán! De E2 terminal bleek te bestaan uit drie vleugels: K,L,M. Verrassend genoeg stond nergens waar wij naar toe moesten dus we namen de gok: de L van Lucky. Het bleek M te moeten zijn, één stop verder met de metro. Jullie snappen al... Toen wij aankwamen bij de Gate was ons vliegtuig al vertrokken.

Via de service balie van Air France konden we de vlucht omboeken. Naast ons nog twee slachtoffers met hetzelfde probleem. Het nieuwe plan was als volgt. Via Seoul naar Hanoi met Korean Air, vertrek 21.00 uur. Nog 7.5 uur te gaan. Gelukkig had Charles de Gaulle een heerlijk restaurantje met houten stoelen waar je voor 8 euro een kopje koude soep kon kopen. Nog een 5- minuten behandeling in de massagestoel voor 2 euro en je had de hoogtepunten van ons verblijf op het vliegveld te pakken:-). Maar waar ik dacht dat Korean Air een houtje touwtje maatschappij zou zijn bleek allerminst waar. Het was een enorm vliegtuig, een dubbeldekker met twee instap slurven eraan. Wow, "zo'n grote heb ik nog nooit gehad" mompelde ik. Ralph keek wat geschrokken opzij. "O, het vliegtuig lief, bedoelde ik". Zelf was Ralph meer gefixeerd op de goed gelijnde en strak geklede Koreaanse stewardessen. Die selectieprocedure was blijkbaar strenger dan bij de KLM.
En zo stegen wij even later op in het enorme gevaarte, een A380. Onze vakantie was nu echt begonnen. Over 18 uur zouden wij weer landen in Hanoi, 16 uur later dan gepland.

• 18 Januari 2015 - 15:12

B En A:

Tango mee in Vietnam? Wij dachten meer aan de Fan Dance of de Lantern Dance.......maar we zijn dan ook geen deskundigen. We zijn benieuwd naar jullie belevenissen daar.X

• 18 Januari 2015 - 22:42

Trienke:

Hoi Renee en Ralf,
    Hopelijk komen er mooie foto's langs. En nu verder reizen zonder hindernissen.
    Trienke

Laura:

Ik dacht ook dat je een inhaalslag aan het maken was met de reisverslagen van jullie vorige reis. Totdat ik ergens een titel voorbij zag komen met "rijst verslag". Toen pas viel het kwartje. Nu net terug van wintersport, dus om nog even in de vakantiestemming te blijven, nu even lekker jullie avonturen lezen.

• 25 Januari 2015 - 12:47

• 25 Januari 2015 - 12:49

Laura:

Sorry, ik kreeg een melding dat mij de toegang geweigerd werd. Probeerde t daarom nog een paar keer met steeds dezelfde melding en vervolgens staat die reactie er 4x op